Vind hier jouw vraag over onze school

Ouder

Op deze pagina leest u welke begeleiding wij uw kind kunnen bieden.

Het kan zijn dat er een docent ziek is, maar dan wordt de les opgevangen door een andere docent. Doordat we werken met een digitale methode, kan uw kind altijd bij de lesstof en heeft hij of zij altijd alles bij zich.

Op deze pagina staat alles uitgelegd over de vrijwillige ouderbijdrage.

Een gesprek tussen een leerling met een eigen coach, iedere week een kwartier lang. Samen bespreken ze hoe de week is verlopen en waar de leerling de komende week aan gaat werken. Hebben ze hulp nodig bij het bereiken van leerdoelen? Wie zou daarbij kunnen helpen? Hoe bereik je je doelen?

Op deze pagina leest u alles over gepersonaliseerd onderwijs in de brugklas. Bekijk ook ons filmpje.

Tijdens de Dalí-uren worden onderwerpen aangeboden als: duurzaamheid, koken, presenteren, Lego-challenge in het Techlab, ondernemen en fotografie. Leerlingen snuffelen aan verschillende onderwerpen om zo een beeld te krijgen van hun eigen interesses en talenten.

Leerling

Ja, je krijgt cijfers voor je toetsen (als onderdeel van het PTD). Sommige toetsen zijn ‘formatief’: daar krijg je geen cijfer voor, maar die zijn bedoeld om te kijken hoe ver je bent en of je alles beheerst.

Ja, dat mag, en dat kan soms erg handig zijn.  Op je telefoon heb je bepaalde apps die met school te maken hebben: Zermelo (voor het rooster), Magister (voor je cijfers) en Aura (voor boeken lenen in de mediatheek).
Tijdens de les moet je telefoon in de ’telefoontas’ in het lokaal. Dat is een soort opbergzak met vakjes.

Dan wordt de les vaak door een andere docent opgevangen.

Als je sportief bent en uitgedaagd wilt worden is dit iets voor jou! Bovendien leer je organiseren en maak je kennis met sportmanagement.

Een gesprek met je coach, iedere week een kwartier lang. Je bespreekt hoe je week is verlopen en waar je de komende week aan gaat werken. Heb je hulp nodig bij het bereiken van je leerdoelen? Wie heb je daarbij nodig? Allemaal vragen die je kunt stellen.

Een coachgesprek, maar dan met je ouders erbij, een Coach-Ouder-Leerling-gesprek. Je kijkt terug op de afgelopen periode en je stelt je (lange termijn) doelen vast. Je bespreekt deze doelen met je ouders/verzorgers en je coach. Dit gebeurt drie keer per jaar.

Dit is, naast de ‘gewone’ brugklas, bedoeld voor iedereen die het leuk vindt om zelf iets te ontwerpen en dat dan ook zelf te maken. Je krijgt een eigen vakkenpakket waarin veel technische vakken zitten, dus je bent vaak creatief bezig.

Op je inschrijfformulier mag je twee namen opgeven van leerlingen bij wie je graag in de klas wilt. Mevrouw Solbes gaat dan haar best doen om jou in ieder geval bij 1 van de 2 leerlingen te plaatsen.

In de brugklas heb je Nederlands, Frans en Engels. Vanaf de tweede kun je kiezen voor Duits, Frans en Spaans.

Nederlands, Frans, Engels, geschiedenis, aardrijkskunde, wiskunde, rekenen, biologie, muziek, ICT, beeldende vorming, science, lichamelijke opvoeding (LO),en de speciale Dalí-uren. Een heleboel vakken dus!

In de brugklas start je in een mavo/havo-brugklas of in een havo-brugklas, afhankelijk van je advies. Leerlingen met een mavo- en een mavo/havo-advies zitten bij elkaar in de brugklas. Met een havo-advies kom je in de havo-brugklas. Daarnaast hebben we een speciale sport & managementklas en een technologie & designklas. Beide zijn op mavo/havo-niveau.

Staat jouw vraag er niet tussen?